Wärtsilä ініціює важливу програму випробувань двигунів на чистому водні для створення цілком безвуглецевих енергетичних систем

share

Технологічна група Wärtsilä розпочала випробування на чистому водні своїх газопоршневих двигунів, призначених для балансування енергосистем, та очікує до 2025 року створити концепт двигуна й електростанціїї, здатних працювати на 100% водні. Це уможливить перехід до вуглецево-нейтральних енергосистем по всьому світу.  

За прогнозами, зелений водень задовольнятиме 13% світового попиту на енергію до 2070 року . Однак наразі на ринку не існує серійних двигунів, здатних ефективно використовувати це паливо, що ставить під загрозу глобальні амбіції щодо досягнення нульових викидів. 

Wärtsilä оголошує про початок важливої програми випробувань своїх газопоршневих двигунів для їх  переведення на використання чистого водню в якості палива. У м. Вааса, Фінляндія, буде досліджена існуюча технологія двигунів серії 31, щоб визначити оптимальні параметри для роботи на водні. Зараз газопоршневі двигуни Wärtsilä використовуються як гнучкі балансуючі потужності в енергосистемах з високою часткою ВДЕ. Зелений водень, вироблений з використанням надлишкової відновлюваної енергії за допомогою електролізу, та інші види чистого палива на основі зеленого водню забезпечуватимуть довготривалий запас енергії, щоб спільно з ВДЕ та короткотерміновими системами накопичення енергії (як-от, літій-іонними батареями) створити надійні та повністю безвуглецеві енергетичні системи.

Згідно з моделюванням, здійсненим компанією Wärtsilä, лише в країнах G20 потрібно 11 000  ГВт сонячних і вітрових станцій, щоб досягти 100% відновлюваної енергетики. Також це потребуватиме 933 ГВт вуглецево-нейтральних теплових маневрених потужностей, щоб уможливити додавання такого обсягу ВДЕ і урівноважити ці майбутні енергосистеми .

Здатність модифікувати існуючі двигуни під використання водню та інших видів палива на основі водню, коли вони стануть широкодоступними, є критично важливою для досягнення глобальних цілей декарбонізації. Двигун внутрішнього згоряння – це ключова технологія, з якою стає можливим нарощування відновлюваних джерел енергії, оскільки вона забезпечує гнучкість, необхідну для балансування переривчастої генерації вітру та сонця. Багато країн інвестують у нові високоефективні двигуни для підтримки сталого прискорення розвитку ВДЕ. Можливість перевести двигуни у майбутньому для використання вуглецево-нейтральних видів палива, таких як зелений водень та інші палива на його основі, означає, що вже зараз генеруючі компанії можуть впевнено інвестувати, аби досягти 100% відновлюваної енергосистеми, як передбачено, до середини століття, без ризику знецінення активів. 

Хокан Аньєвалл, генеральний директор компанії Wärtsilä, підкреслив: «Зараз визначальний момент для всесвітнього енергетичного переходу. Глобально спільноти інвестуватимуть мільярди в інфраструктуру, необхідну для виробництва зеленого водню, але ці інвестиції покладаються на наявність серійних двигунів, які зможуть працювати на цьому паливі, коли воно стане доступним. Наше моделювання показує, що значні обсяги теплової високоманевреної потужності потрібні до середини цього століття для переходу на 100% відновлювану енергію. З розробкою сьогодні таких двигунів, які зможуть працювати на водні завтра, ми готуємо майбутні енергосистеми до 100% ВДЕ у 2050 році». 

Портфель компанії Wärtsilä для балансування електромережі, в якому є електростанції, системи накопичення енергії та системи управління енергією, ефективно працює з великими обсягами ВДЕ і створює умови для виробництва вуглецево-нейтральних видів палива для декарбонізації енергоємних секторів – від енергетики до транспорту. 

Wärtsilä є одним зі світових лідерів у впровадженні технологій балансування та накопичення енергії, забезпечуючи гнучкість, яка необхідна для прискорення глобального переходу до 100% відновлюваної енергетики. Компанія встановила електростанції загальною потужністю 74 ГВт у 180 країнах світу, в тому числі високоманеврені теплові балансуючі станції, відсоток яких зростає, та понад 80 систем накопичення енергії. Двигуни Wärtsilä здатні вийти на повну потужність за дві хвилини і наразі працюють на природному газі, біогазі, синтетичному метані або водневих сумішах з часткою водню до 25%, допустимою вже сьогодні.

Паралельно із цим Wärtsilä проводить випробування двигунів для роботи на аміаку й метанолі, що також є двома альтернативними видами палива в майбутньому, які підтримають декарбонізацію сектору судноплавства та допоможуть Міжнародній морській організації досягти своєї мети щодо скорочення викидів парникових газів на 50% до 2050 року.