Рейтинг гравців ринку ВДЕ. Інструкція до використання.

share

Одна з головних цілей платформи GetMarket – давати усім зацікавленим об’єктивні та актуальні дані про стан українського ринку відновлюваної енергетики і процеси, які відбуваються. Ми переконані, що спільне уявлення про галузь буде формувати якісніше та далекоглядніше бачення її розвитку в усіх зацікавлених сторін. А без цього сталий розвиток просто не є можливим.

Консалтингові компанії, юристи, фінансові установи – це важливі учасники енергетичного ринку, але не основні. Критично важливими є ті, хто безпосередньо надає послуги та виконує роботи при будівництві об’єктів відновлюваної енергетики. Генпідрядники, постачальники обладнання, проектувальники, монтажники.

Тому ми створили систему рейтингування саме цих компаній. Вона складається з критеріїв, що оцінюють різноманітні аспекти діяльності кожного учасника. А також алгоритму, який дозволяє постійне оновлення показників та забезпечує актуальність даних. Більш детальне пояснення роботи системи рейтингів можна знайти у презентації: https://getmarket.com.ua/assets/images/GetMarket-ratings-system-UKR_1576578817.pdf

Крім розуміння алгоритму, важливо вміти «читати» рейтинг, та робити висновки з результатів.

Рішення інвестора щодо того, хто будуватиме його майбутні станції, залежить від багатьох чинників. Як показує практика, критерії, за якими відбувається вибір, можуть бути дуже різноманітними.

Але для початку необхідно знати, хто взагалі є гравцями на ринку. Через збір даних та залучення нових учасників рейтингу, ми досягаємо нашої першої цілі – повніше розкриваємо ринок перед його учасниками.

Друге завдання – зрозуміти «хто є хто». Які компанії реально надають послуги генпідряду, а хто виконує лише частину робіт? Які компанії можуть виступати справжніми EPC-контракторами, беручи на себе зобов’язання відповідно до міжнародної практики? Хто пропонує проектування як окрему послугу, а хто – тільки у комплексі? Хто має позитивні відносини з банками, що видають кредити на проекти ВДЕ?

Розробляючи рейтинги, ми не хотіли показати «кращих» і «гірших». Нашим завданням було показати, які типи компаній пропонують свої послуги. Наприклад, серед генпідрядників (за нашим баченням) можна виділити такі компанії:

  1. «Лідери» ринку, що мають за спиною значну кількість реалізованих об’єктів, великий штат працівників, та зазвичай велику завантаженість. Ці компанії мають перевагу у досвіді, але можуть бути менш гнучкими щодо строків виконання робіт і цінової політики.
  2. «Претенденти». Це компанії, що ще не досягли рівня «лідерів», але мають помітний досвід і ресурси. Саме вони мають перспективу конкурувати з лідерами, особливо в середніх та крупних проектах.
  3. «Міцні середняки». Мають достатньо ресурсів для реалізації проектів середньої потужності, та перспективи для значного росту. Деякі компанії з цієї категорії є генпідрядниками, створеними інвесторами для реалізації передусім своїх проектів. Тому можна очікувати від них доволі високу якість робіт і послуг.
  4. «Локальні гравці». Ці компанії знаходяться внизу таблиці передусім не через якість їх роботи. Вона може бути на високому рівні. Але їх портфель реалізованих проектів не дозволяє порівнювати їх з іншими гравцями. Також тут можуть бути компанії, які мають значний досвід надання окремих послуг у сонячних проектах, але як генпідрядники виступали лише у декількох.

Визначаючи «хто є хто», ми допомагаємо інвестору чи консультантам краще зорієнтуватися, та знайти оптимальну відповідь на питання «з ким працювати?». Як було сказано раніше, фактори, за якими робиться вибір, можуть бути різноманітними: строки реалізації проекту, цінова політика, об’єм зобов’язань та гарантій за контрактом, схильність банків працювати з компанією.

Даючи можливість інвесторам співставляти ці фактори з результатами рейтингування, ми допомагаємо Україні реалізовувати більше якісних проектів, залучати інвестиції, виконувати свої міжнародні зобов’язання, берегти здоров’я своїх громадян та клімат планети.